Содержимое
Коли звернення не розглядаються
Для вирішення пропозицій, заяв і скарг громадян Законом України “Про звернення громадян” встановлені такі терміни:
– не більше одного місяця такі, що потребують додаткового вивчення і перевірок;
– в інших випадках – невідкладно, не пізніше 15 днів від дня їх отримання державною установою, яка зобов’язана вирішити питання по суті та надати заявнику письмову відповідь;
– у випадках, коли для вирішення заяви або скарги необхідно провести спеціальну перевірку, витребувати додаткові матеріали або вжити інших заходів, терміни вирішення заяви або скарги можуть бути в порядку винятку продовжені керівником або заступником керівника відповідного органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не може перевищувати 45 днів.
– у разі, якщо питання, порушені у зверненні громадянина, не входять до повноважень державної установи, яка отримала дане звернення, воно в термін не більше 5 днів пересилається відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення;
– у разі, якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в термін не більше 5 днів повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.
На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого Законом України “Про звернення громадян”.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Звернення громадян, які надходять на урядову “гарячу лінію” та Урядову телефонну довідку державної установи “Урядовий контактний центр” розглядаються в такі терміни:
– звернення, які не потребують додаткового вивчення, розглядаються протягом 5 днів;
– звернення, що потребують додаткового вивчення, – протягом 15 днів після їх надходження;
– у разі, коли орган виконавчої влади прийняв рішення щодо продовження строку розгляду звернення, він інформує про це в установленому порядку заявника, при цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 30 днів.
Скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.
Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.
Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.
Коли звернення не розглядаються
Розгляд звернень регулюється положеннями Закону України «Про звернення громадян».
Звернення – це викладена в письмовій або усній формі пропозиція (зауваження), заява (клопотання), скарга.
У зверненні має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові і місце проживання громадянина;
- адресу електронної пошти для надсилання відповіді або відомості про інші засоби зв’язку (при поданні електронного звернення);
- викладено суть порушеного питання;
- підпис заявника із зазначенням дати.
Оформлене без дотримання зазначених вимог звернення повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.
Звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. У разі необхідності строк розгляду може бути продовжено, але загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
До МВС звернення подаються:
- на поштову адресу: вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01601;
- на адресу електронної пошти: [email protected] ;
- на телефонну «гарячу лінію» МВС за номером: 1536;
- через скриньку для кореспонденції (розташована на КПП МВС за адресою: вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ).